Mina uppdrag
Från webbsidor till annonsmaterial. Produkttexter och innehåll till nyhetsbrev och bloggar. Här är exempel på några av mina tidigare copyuppdrag.
Rekryteringskampanj
Employer branding inklusive broderi
IT-företaget Cygni i Östersund växer. Visionen är att vara Sveriges bästa arbetsplats för systemutvecklare. När Cygni sökte medarbetare till ett nytt kontor i Åre fick jag uppdraget att ta fram en rekryteringskampanj för Linkedin. I uppdraget ingick både kampanjidé, copy och grafisk form. Jag levererade också bilder till annonsinlägg och – kanske lite mer udda – en inredningsdetalj till Cygnis kontor. Det är första gången jag tar fram ett broderi i ett uppdrag. Men vem vet: kanske inte den sista?


COPY för handskexperten
texter som Guidar i webbutiken
I webbshopen finns ingen uppmärksam expedit som vägleder valet mellan olika modeller. Texter och bilder har avgörande betydelse för köpbeslut och bra information minskar risken för felbeställningar. Tydliga budskap om användningsområde, egenskaper, material etc. guidar till rätt köp.
Ett av mina större uppdrag under 2022 har varit att ta fram produkttexter för handskföretaget HESTRA. Familjeföretaget drivs i fjärde generationen och jag har haft glädjen att samarbeta med dem i flera omgångar genom åren. Nu i armkrok med min byråpartner NORR Agency. Under året har jag skrivit produkttexter för flera hundra modeller, från sport- och modehandskar till arbetshandskar. I uppdraget ingick också sökmotoroptimering, SEO.
HEMSIDA FÖR YOGALÄRAREN:
TExt, Foto och grafisk design
Uppdraget för Ann Svärdfelt Yoga var ett ”360-gradersjobb” som omfattade både copy, bild och grafisk design – inklusive logotyp. Här ingick även planering av hemsidans struktur och publicering. Verktyg för att bygga upp webbsidan var Wix – en nyhet för mig som mest jobbat i WordPress, men som visade sig vara väldigt lättarbetat.

“För att skriva texter som säljer behöver man förstå hur människor fungerar. Det börjar med en dos psykologi! Vem är läsaren, hur tänker han eller hon? Vad vill jag att hen ska känna, tänka och göra efter att ha läst texten? Det handlar inte om att ”pracka på”, utan att väcka engagemang och nyfikenhet.