Hösten 2105 lanserar Fjällräven en ny serie hållbara skalplagg inom toppkollektionen Keb Eco-Shell. Det är kläder för alpina turer i grinigt väder; tekniska skaljackor och skalbyxor som utvecklats för högsta vattentäthet och andningsförmåga med lägsta möjliga påverkan på miljön. Det innebär bland annat återvunnen polyester i yttervävar och impregnering som är helt fria från fluorkarboner.
Tillsammans med Fjällräven, med skickliga Fredrik Lewander och ordsmarte Olle Nordell, har HalliHallå deltagit i arbetet med att förbereda lanseringen med bland annat pressmaterial, artiklar, webb-texter, film och foto.

Kampanjidé: Waterproof and breathable is not enough.
Creative director, lead copywriter: Olle Nordell; Art director: Fredrik Lewander;
Redigering film: Anders Karolyi, Esplendido Film; Foto & film: Håkan, HalliHallå;
Copywriter: Henrika, HalliHallå

FJR_cat15_ecoshell-artikel