En ryggsäcksram i trä är en av alla nyheter från Fjällräven sommaren 2013. Och ryggsäcksramen och dess tillhörande ryggsäck Kajka var också en av många Fjällräven-produkter som HalliHallå varit med om att ta fram text, bild och även film till. Till katalog, annonser, pressmaterial och annat.


Produktfilm om nya Kajka producerad av HalliHallå tillsammans med Esplendido film.

Kajka med träramJust ryggsäcksramen är speciell. De flesta ramkonstruktioner görs i aluminium, det är ju ett lätt och starkt material. Men aluminium är också energikrävande när det tillverkas, och det ger en hel del klimatpåverkande utsläpp. Det här var något som produktutvecklarna på Fjällräven ville göra något åt. Ett utvecklingsprojekt och en hel del hemlighetsmakeri senare, och våren 2013 lanserades den populära vandringsryggsäcken Kajka i en uppdaterad version, med ram i finsk björk. Laminerad med en teknik hämtad från möbelindustrin. Genialt. Miljöbesparande. Och lika starkt och lätt som aluminium.
FJR_Kajka_2013
Annons för Kajka. I fin form av Fjällrävens AD Fredrik Lewander.

Ett uterum med utsikt

En annan inspirerande nyhet som HalliHallå arbetat med kommunikationen kring är tältet Akka View. Det blev till exempel en produktfilm och flera fina bilder med utsikt över Ottfjället i Jämtland. Plus katalogtexter, pressmaterial, en tältguide och lite andra alster från copy-verkstan.

FJR_akkaview_8934
Öppna vyer på Ottsjöns strand i Jämtlandsfjällen.


Produktfilm om luftiga tältet Akka View producerad av HalliHallå tillsammans med Esplendido film.