Ny årstid och äntligen dags att gräva fram det ulliga, duniga och fluffigt varma ur djupet av friluftsgarderoben. På med favoritmössan, långkalsongerna, dunkjolen och marsch ut på långpromenad i gnistrande vintersol.

FJR_intro_Cat13_thumbDet var ett sådant scenario HalliHallås copy-verkstad fick visualisera, mitt i ljuvaste försommarvärme, när de första texterna till Fjällrävens vinterkatalog skulle produceras. Och det gick ju ganska bra, för vid det här laget börjar vi ju bli vana vid att tiden är ett halvår eller så ur led när nya kollektioner ska kommuniceras. Kylslagna texter bakas ofta sisådär i maj-juni, för att gräddas till färdig marknadskommunikation lagom till hösten.

Och nu, när tiden vridit sig till sitt rätta läge, kan vi bläddra i färdigtryckta kataloger, klicka på vintriga webbsidor och kura i den sköna ulltröjan som puffades i annonstexten. Och förstås: börja frammana känslan av den där sköna försommarvärmen som inspirerar till nya alster.
FJR_Cat13-spread1
FJR_Cat13-spread2
FJR_Cat13-spread3